}

Pages

15 de febrer 2008

PA DE PESSIC

Enviat per enric  |  17 comentaris


Us proposo un pa de pessic deliciosament esponjós, un pa de pessic d’aquells que fan que sigui del tot encertat quan es diu allò que "es fon a la boca", ja que porta molt poca farina i no li cal cap tipus de gasificant perquè pugi, perquè tot l’aire que necessita per pujar l’hi introduïm batent ben batuts els rovells amb el sucre i quan, al final, l’hi afegim les clares a punt de neu.


Hem de treballar, això sí, molt ràpid perquè la massa perdi el mínim d'aire abans no la posem al forn. Així, doncs, el primer que farem serà, una bona estona abans, encendre el forn a 180°, i tindrem la precaució, també, d’untar amb mantega el motlle que farem servir abans de començar a fer la massa.
Els ingredients per a un motlle rectangular d'aproximadament 30 x 20 cm. són els seguents:
  • 6 ous.
  • 75 gs. de farina.
  • 30 gs. de Maizena

  • 200 gs. de sucre.

  • el suc d'una llimona.

  • un pessic de sal.

Passarem, primer, TRES vegades per un sedàs la farina i la Maizena per tal que quedin ben integrades l’una amb l’altre.
Separem i posarem en bols diferents les clares dels rovells.
Afegim el pessic de sal, el sucre i el suc de la llimona als rovells i ho batem amb la batedora elèctrica, o bé, manualment, amb l'enganyamarits, fins que veiem que la massa ens queda blanquinosa i que quan la deixem caure sobre ella mateixa li costa tornar-se a integrar. És el que se’n diu "punt d’empremta".
A continuació, netegem de pressa les barnilles de la batedora i montem, a l’altre bol, les clares a punt de neu fort.
Afegim, i per evitar grumolls ho farem a través del sedàs, la farina a la massa dels rovells i, amb una cullera metàl·lica i amb moviments molt suaus de dalt a baix, anirem integrant la barreja de farines a la massa.
Amb la mateixa cura i també amb moviments de dalt a baix, anirem integrant les clares muntades a punt de neu a la massa, la qual passarem al motlle que ja teníem untat i el posarem ràpidament al forn que ja tenim ben calent.
El temps de cocció és aproximadament de 25 a 30 minuts.
Comprovarem si ja és cuit amb un ganxet metàl·lic, i si veieu que el pa de pessic encara no està cuit del tot però que s’està enrossint massa de sobre, cobriu-lo amb un full de paper d’alumini i torneu a tancar el forn fins que s'acabi de coure.
És molt important no obrir el forn abans dels primers 20 minuts de cocció, ja que l’entrada d’aire fred de l’exterior faria que la massa no ens pugés.
Un cop fet i el traiem del forn, deixeu caure el motlle ben pla sobre el marbre de la cuina des d’una alçada d’un parell de pams per tal que expulsi tot l’aire i, un cop s’hagi refredat una miqueta, desmotlleu-lo sobre una reixeta perquè acabi de refredar-se del tot.
Quan sigui fred, empolseu-lo per sobre amb sucre en pols.
És exquisit per esmorzar, o per pessigar, a mitja tarda, amb un te preparat com déu mana.




hemc 19 - bizcocho

12:20 a. m. Compartiu a:
Continueu llegint...

17 comentaris:

  1. Quin goig de blog! Com es nota que el disseny l'ha fet un professional! ;) Bromes a banda, només puc donar testimoni que com aquest pa de pessic no n'he tastat mai cap. Sí, sí, el mateix que el de la foto... I no és fer la pilota a l'Enric. Creieu-me. Deliciós!

    ResponElimina
  2. En el primer congrés de blogaires que haurem de fer aviat, ja se qui serà l'encarregat dels postres i de la intendència en general, compartit amb kabanova, tot i les tensions "magdalenaires".
    M'has fet agafar més gana i no em convé...

    ResponElimina
  3. Això és una estrena de l'apartat de rebosteria amb molta categoria!
    Estic segura que amb tan poca farina ha de passar xuclant...
    I m'ha agradat el truco per treure l'aire del pa de pessic :)

    No sé pas si arribaré a temps pel HEMC... demà em vénen a instal·lar el forn, per fi!

    ResponElimina
  4. Josep Manel: Gràcies pels elogis sobre el pa de pessic, però sobretot gràcies a tu pel magnífic disseny que ens has fet per a aquest bloc.

    Ximo... Ja m'estàs buscant feina???... Sí, home, sí: el dia que fem el primer congrés de blocaires, portaré aquest pa de pessic ja que fins i tot tinc un motlle per fer-lo de 14! ous.

    Gemma: Ara que tindràs el forn nou, et ben asseguro que si el fas, tot i que ja ets una artistassa, quedaràs rebé.

    ResponElimina
  5. Perdoneu: les respostes anteriors eren meves, però és que encara em faig "embolius", que deia la Lloll. :)

    ResponElimina
  6. Felicitats i benvinguts al món dels blogs!

    Aquest pa de pessic té una pinta fantàstica... sembla dels que venen a Vic, que m'encanten.

    ResponElimina
  7. Moltes gràcies, Gemma (la de les trenes) :) per la visita, i esperem que totes les entrades siguin prou interessants per tu perquè, quan vulguis i sempre que ho desitgis, hi diguis la teva.

    ResponElimina
  8. mmhmhhm quina pintaaaaaaaa :P

    ja ser quin "entoju" tinc avui, veient aquest pastiiiiis :D

    ResponElimina
  9. La receta deliciosa, pero lo mejor son los palabros que aparecen al traducir...
    Me parece una idea essssstupenda colocar cosillas culinarias -soy gran aficionado- aunque es muy mal momento para mí, porque me hallo en la transición entre la dieta post-navidad y los previos a la operación bikini (en mi caso, discreto short)

    ResponElimina
  10. Cristina:
    Vaja, vaja... A "antoju" diari, eh?... Ui, ui, ui, que em sembla que li estàs trobant gustet a això de ser pre-mamà. ;)

    Salarino:
    Certo, certo!: Menudas palabrejas salen en la traducción. ¡jajajajajajaja!

    No la había leído cuando lo colgué, y me hizo mucha gracia que a la "masa" del bizcocho la tradujera como la "demasiada". Es "demasié" ¡jajajajajaja!

    En cuanto al régimen, no creas: seguro que un pedacito de cualquier bizcocho industrial tiene muchas más grasas que este, que sólo lleva harina, azúcar (poca, en relación) y huevos.

    ResponElimina
  11. Mmmmmmmm qué bueno!!! Voy a probar a ver si me sale, aunque lo mío con las claras a punto de nieve es una guerra sorda :-/

    Ya os contaré :-)

    ResponElimina
  12. Hola Enric.
    Moltes gracies per el teu comentari en el pastis d'aniversari de la meva filla.
    També moltes felicitats per aquest fill que per el que explicas dona tantes satisfaccions a la Familia.
    Es fan grans, la meva acaba aquest any la Carrera de Dret que la estudia a la U.B.
    Jo també soc de llagrima fluixa. I com bé dius sempre estas pensant que els pot preparar que els satisfaci.
    Dons apa a celebrar que el Noi ja té el projecte.
    Felicital de part d¡aquesta blogger.
    Un saludo en la distancia.

    ResponElimina
  13. Quan tinguem el pa de pessic fet, t'enviarem una foto!
    Gràcies!

    ResponElimina
  14. Vamos, Papagena: No me puedo creer que tengas problemas para subir las claras a punto de nieve, aunque debo decirte que por poco que te guste la cocina, las batidoras eléctricas son una maravilla.

    Boston: Em sembla que tots dos som fets bastant de la mateixa pasta..., oi que sí? Moltes gràcies!

    Parella: Cada cop que sento "cuina vermella" no puc deixar de pensar en aquell sopar :)

    Em farà molta il·lusió rebre una fotografia del pa de pessic que, estic convençut, us sortirà de meravella.

    ResponElimina
  15. hola,
    M'ha agradat molt la manera que tens d'explicar la recepta!
    Jo he fet pa de pessic amb fécula de patata i volia preguntar-te si ho has provat. i si saps per a que serveix la fécula?
    es podria subsituir per la Maizena?
    ja tinc ganes de deixar caure el motlle al marbre!!

    ResponElimina
  16. tinc problemes amb el forn. primer puja i es torra, peró als 30 minuts encara es cru.
    He de cambiar de forn, oi?

    ResponElimina
  17. A mi no em puja el pa de pessic, tot i que em mantinc fidel a la recepta i les formes de fer,...

    ResponElimina

Gràcies!
L'equip de Samfaina d'Arts

Visitants

dies online
entrades
comentaris

L'arxiu del blog

back to top